maandag 19 januari 2015

Mijn knutselzolder

 
Mijn zolder is mijn knutselparadijs.
Hier heb ik een grote tafel staan met 10 zitplaatsen.
En daarom heen allemaal schappen en kasten met knutselspullen, knutselboeken en voorbeelden van wat ik gemaakt heb.
Hier vind ik bijna altijd wat ik nodig heb als ik weereens een leuk idee heb opgedaan.
En hier hoef ik niet op te ruimen als ik iets nog niet af heb.
Op deze zolder organiseer ik af en toe een workshop.
En soms houd ik met vriendinnen hier een gezellig avondje.
Daarbij is mijn zolder elke dinsdagavond open voor iedereen die gezellig samen wil knutselen.
 
Ik vind het leuk als mensen bij me aanschuiven omdat we van elkaar kunnen leren. En daarbij heb ik veel gereedschap en materiaal op zolder, dus als je eens iets wilt uitproberen kan dat bij mij zodat je niet meteen alles hoeft aan te schaffen.


 
Het keukentje is hier door mijn man in gemaakt. Hier kan ik een lekker bakje koffie of thee maken, en in de kastjes vind je gereedschap en bakjes en verfspullen.
 

 
Tegenover het keukentje zijn de tentoonstellingsplanken. Hier staat op wat ik gemaakt heb. Dit kan je gebruiken als voorbeeld voor een eigen knutselwerk.
Op het bureau tegen de muur staan lopende projecten, wat voorbeelden en handgemaakte stempels.
Daarnaast twee  kastjes vol kralen. Daaronder knutselboeken.
Onder de knutsleboeken vind je stempelspullen papier en ponsen. Daaronder nog meer boeken en papier om mee te knutselen.
Onder het bureau staan allemaal houten spulletjes om te pimpen. Speelgoed, dozen hartjes dienbladen en meer.
 
Op de grote kast staan ook allemaal spulletjes om te pimpen.
Daarin staan verder veel kralen en alle benodigdheden om sieraden te maken.
Ook heb ik schilders doeken, fietsbanden, aluminium draad zelfdrogende klei en fimo klei.
En nog veel meer!!!
 
 
 
Onder het gordijn staan allemaal snuffelpotjes met kleine knutselspulletjes zoals pailletjes, steentjes, labels, bloemetjes spijkertjes schelpjes en meer.
Dan heb ik ook nog 2 luiken met daarachter vnl stof en wat grotere rollen papier en plastic.
 
Kortom de zolder is helemaal vol met ideeën gereedschappen en materialen, er is voor ieder wat wils.
Ik heb nu zoveel verzameld dat ik eigenlijk altijd wel kan maken wat ik wil. Er zijn zelfs gereedschappen die ik al jaren niet gebruikt heb of nog maar een keer.
Zoals de glasgraveerset, de houtbrander en de heat tool.
Dat geeft niet, want ik weet, er komt straks iets op mijn pad...
en dan zullen ze goed van pas komen!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten